Як розуміти сучасне мистецтво

Про найважливіші явища і імена в мистецтві ХХ-ХХІ століття

Онлайн-курс, 10 лекцій
Старт 21 вересня

Мистецтво

Про курс

«І я так можу» чи «я цього не розумію» — найбільш розповсюджені оцінки сучасного мистецтва. За 10 вебінарів про сучасне мистецтво ви подолаєте упереджене ставлення і навчитесь розуміти сучасне мистецтво та отримувати від нього задоволення. Ви навчитеся сприймати його як спосіб мислення, трансляції досвіду, думок та ідей.

Впродовж курсу ви зможете простежити, як виникали різні медіа, напрямки та форми сучасного мистецтва. Зрозуміти та почати читати сучасні арт-твори допоможе знайомство з художніми стратегіями, поведінковими моделями та ролями, які відіграють художники у сучасному суспільстві.

Звертаючись до творчості Йозефа Бойса, Енді Воргола, Марини Абрамович, Річарда Прінса, Ансельма Кіфера, Ґерхарда Ріхтера, Франсіса Аліса, Мони Хатум, Трейсі Емін та багатьох інших сучасних митців, ви дізнаєтеся та почнете відрізняти перформанс і гепенінг, акціонізм та відеоарт, живопис та фотографію, інсталяцію та партисипативне мистецтво.
Для кого цікавий цей курс?
Для тих, хто хоче навчитися сприймати і взаємодіяти з роботами сучасних митців
Для тих, хто хоче навчитися відрізняти артоб’єкт від купи сміття
Для тих, хто мріє про кураторську роботу в музеях і галереях сучасного мистецтва

Програма курсу
Розгорнути програму
21.09 | 1 ЛЕКЦІЯ.........
Як розуміти сучасне мистецтво? 
Ця лекція — своєрідний вступ до сучасного мистецтва. Під час лекції ми розглянемо різні художні стратегії, методи, мистецькі практики та медіа, які складають розмаїтий світ сучасного мистецтва. Ми подивимось на мистецтво як сукупність жестів, досвідів, ситуацій, до яких часто залучається і глядач.  
23.09 | 2 ЛЕКЦІЯ.......
Художник як шаман. Акції Йозефа Бойса та тілесні практики Марини Абрамович
Під час лекції ми розглянемо практики художників, які вбачали у мистецтві цілительний потенціал. Створюючи власні міфології та слідуючи їм упродовж життя, ці художники ніби брали на себе місію відновлення цілісності якщо не усього світу, то хоча б окремої особистості. Звертаючись до творчості Йозефа Бойса, Марини Абрамович та інших, ми проаналізуємо подібність ритуальної дії до художнього процесу. 
28.09 | 3 ЛЕКЦІЯ.........
Художник як поп-зірка. Енді Воргол — Джефф Кунс — Деміен Герст.
Під час лекції ми розглянемо творчість художників, які перевизначили статус твору мистецтва та власне митця, який дедалі стає помітнішим у суспільстві. Саме з іменами таких особистостей, як Енді Воргол, Джефф Кунс та Деміен Герст пов’язують створення медійного образу художника, возвеличення повсякденності, а також питання шаленої вартості творів мистецтва.
.30.09 | 4 ЛЕКЦІЯ........
Художник як містификатор. Ів Кляйн та його міфи
У цій лекції ми зосередимо увагу на творчості Іва Кляйна — художника, який усім своїм єством втілював непідробний артистизм, створював власну міфологію, звертався до містичних вчень та займався містифікацією власної особистості. Розробника IKB (International Klein Blue) — міжнародного «синього» Кляйна — вабила ідея пустоти, пошуку трансцендентних просторів, що привели його до створення простору живописної чуттєвості. Це споріднює його зі спадщиною Казимира Малевича — винахідника супрематизму та автора «Чорного квадрату», який прагнув надати живопису живописної самості, про якого ми також поговоримо впродовж лекції. 
05.10 | 5 ЛЕКЦІЯ.......
Художник як критик: суспільний рупор
Критичний потенціал сучасного мистецтва незаперечний. Художні висловлювання часто оприявнюють незручні проблеми та питання, які суспільство воліє не помічати. Під час лекції ми розглянемо роботи Франсіса Аліса, Сантьяго Сьєрра, Дженні Хольцер та інших митців, які створюють напрочуд прості, та водночас місткі висловлювання.
09.10 | 6 ЛЕКЦІЯ.......
Художник як провокатор: Perpetuum Mobile сучасного мистецтва
Споконвіку провокація була важливим художнім методом у мистецтві. Якщо за життя Караваджо (1571–1610), наприклад, провокативним було зображення брудних ніг (як у знаменитій картині майстра «Мадонна ді Лорето») на першому плані, на які буквально наштовхується погляд глядача, то впродовж цієї лекції ми розглянемо, що було та є провокативним у мистецтві сьогодні, і яким чином провокація сприяє розвитку мистецтва та суспільства? 
12.10 | 7 ЛЕКЦІЯ.......
Художник як колекціонер. Марсель Бротарс та Ілля Кабаков
У цій лекції ми розглянемо творчість Марселя Бротарса та Іллі Кабакова, чиї художні стратегії багато в чому базуються на ідеї «колекціонування». У знаменитих тотальних інсталяціях Іллі Кабакова та у проєкті «Музей сучасного мистецтва. Відділ орлів» Марселя Бротарса, який передував появі інституційної критики, світ постає як колекція спогадів та артефактів. Під час лекції ми розглянемо твори мистецтва, в яких «колекціонування» постає художнім методом. 
14.10 | 8 ЛЕКЦІЯ.......
Художник як політичний діяч. Ханс Хааке — Марта Рослер — Андреа Фрезер
Майже будь-яке художнє висловлювання містить в собі політичну складову. Під час лекції ми розглянемо мистецькі роботи, які включають пряму політичну критику. Ми проаналізуємо твори, в яких художники застосовують механізми, близькі до політичних, звертаються до історичної пам’яті та історичного минулого як інструментів політичних маніпуляцій, засуджують воєнні дії та досліджують зв’язки мистецтва та політики. 
19.10 | 9 ЛЕКЦІЯ.......
Художник як дослідник: мистецька антропологія
У цій лекції ми поговоримо про те, яким чином можуть перетинатися та взаємодіяти мистецтво та дослідження, зокрема, в академічному розумінні цього слова. Художник-дослідник відкритий до критичного осмислення власних творів та охоче задіює глядача та спільноту до дискусії. Ми розглянемо роботи, в яких саме дослідження становить художній твір, а також практики, в яких митці, спираючись на дослідження, перетворюють його на більш складне художнє висловлювання. 
21.10 | 10 ЛЕКЦІЯ.......
Художник як архівіст. Мистецтво як архів.
Цю лекцію присвячено «архіву» як одному із найбільш уживаних способів репрезентації у сучасному мистецтві. Ми поговоримо про витоки цієї стратегії, пов’язаної насамперед із появою нематеріальних форм мистецтва, коли художники мали документувати власні перформанси чи ленд-арт. Ми проаналізуємо мистецькі роботи, у яких художники звертаються до документів, фотографій, свідчень, на основі яких створюють власні фіктивні архіви. Ми розглянемо роботи Крістіана Болтанскі, Ґерхарда Ріхтера, Сьюзен Хіллер, Аллана Секулу та багатьох інших художників, які обрали саме архів як важливий художній інструмент, за допомогою якого можна вибудовувати та транслювати нові сенси.
Як буде проходити курс
Лекції читатимуться двічі на тиждень — по понеділках та середах. Тривалість одного вебінару — 120 хв.
В комплекті з відео-лекціями ви отримаєте презентації, тести для перевірки знань, та перелік додаткової літератури
Після перегляду відео-курсу ви отримаєте сертифікат
Онлайн-курс, 10 вебінарів

Додаткові матеріали
Сертифікат
Формат навчання
/ Переглядайте лекції, коли вам зручно
Після оплати ви отримаєте лист з докладним описом процесу навчання та посиланням на особистий кабінет, де з’являтимуться записи лекцій.
/ Доступ до відеокурсу гарантовано протягом року
Ви можете переглядати записи лекції у своєму особистому кабінеті у зручний для вас час протягом року.
/ Курс розрахований для будь-якого рівня знань
Курс підійде як слухачам, які бажають познайомитися з темою, так і тим, хто хоче впорядкувати вже набуті знання.

Хто викладає
Тетяна Кочубінська
Лекторка
Мистецтвознавиця, незалежна кураторка, дослідниця та авторка.

Основна сфера діяльності — українське сучасне мистецтво. Була кураторкою Дослідницької платформи PinchukArtCentre, де займалася створенням цифрового архіву сучасного українського мистецтва.

У своїй кураторській практиці Тетяна цікавиться питаннями відповідальності, пам’яті й травм, пов’язуючи радянське минуле із сучасним суспільством.

Придбати курс
/ Лекції відбуватимуться онлайн
в режимі вебінарів з експертом
/ Початок 21 вересня
/ Мова викладання - українська
/ Якщо ви маєте додаткові питання, радо відповімо на них за телефоном (095) 493 04 04
1950 грн
2500 грн
Ціна для ранніх пташок діє до 16 серпня
Поширені питання
/ Для якого рівня підготовки розрахований цей курс?
Курс сподобається слухачам, які бажають вивчати сучасне мистецтво від початку, і тим, хто хоче впорядкувати свої знання.
/ Як буде відбуватись онлайн-навчання?
Всі лекції відбуваються онлайн у форматі вебінарів. Ми нагадаємо вам про початок навчання за тиждень до початку курсу. На сайті Культурного Проекту для вас буде створений особистий кабінет. В ньому будуть зберігатись записи вебінарів, які вже відбулись та додаткові матеріали до них. Ви можете переглядати лекції з моменту їх появи та у будь-який зручний для вас час. Доступ до всіх лекцій курсу у кабінеті гарантовано протягом року.
/ Як буде відбуватись комунікація під час курсу?
Перед початком курсу наш координатор додасть вас у телеграм-групу курсу, тому просимо заздалегідь налаштувати цей додаток на ваших гаджетах. В телеграм-групу ми будемо надсилати додаткові матеріали та корисні посилання від лектора курсу, обговорювати лекції. Також, ви матимите можливість ставити запитання в чаті вебінарної кімнати під час лекції. Ми розберемо найцікавіші питання в прямому ефірі вебінару. Відповіді будуть також записані і доступні в особистому кабінеті.
/ Як сплатити за курс?
Ви можете оплатити курс за допомогою карт VISA, Mastercard, сервісів Privat24, Apple Pay та Google Pay.
/ Якщо виникнуть організаційні питання, щодо курсу, до кого звертатись?
Радо відповімо на ваші запитання та допоможемо за телефоном (095) 493 04 04 або пошті info@culturalproject.org
Вам може сподобатись
Історія світового мистецтва
Навчимося розуміти мистецтво минулого, аби вміти бачити його у сьогоденні
Click to order
Cart
Ваше замовлення
Total: 
Ваше ім`я
Ваша електронна адреса
Ваш телефон